Deities such as Poseidon would soon supplant him as the dominant sea god of Greek mythology.
- 그리스 신화에서는 포세이돈과 같은 신들이 곧 그를 대신해서 바다를 지배자가 된다.
Proteus had one distinctive trait that made him.
- 프로테우스는 독특한 특징을 가지고 있었다.
This has led to the use of the term "protean" by modern biologists to describe organisms with similar abilities.
- 이는 현대의 생물학자들에게 '변화무쌍한' 이라는 단어를 비슷한 능력을 가지는 생물체를 묘사할때 사용하도록 하였습니다.
One order of organisms that kind of epitomizes this trait is the octopus.
- 이러한 특징을 전형적으로 보여주는 생물이 바로 문어 입니다.
The secret behind this remarkable color-shifting ability is the fact that all octopuses possess special cell called, chromatophores. These are pigment containing.
- 이러한 색변화능력의 뒤에는 모든 문어들이 가지고 있는 색소체가 있다. 이들은 색소를 포함하고 있다.
When it comes to changing color, no other organism is as effective or as versatile as an octopus.
- 색변화에 있어서는 문어만큼 효과적이고 다양한 생물이 없다.
Each chromatophore cell contains three malleable compartments.
- 각 색소체들은 세가지 변하기 쉬운 부분을 가지고 있다.
They can radically transfor not only their shape, but their size as well.
- 그들은 모양뿐만 아니라 크기까지도 확연하게 바꿀 수 있다.
This may be a bit of a review for some of you, but, well, bear with me.
- 이건 몇몇에겐 이미 익숙한 사실이겠지만.. 참고 들어주세요.
It has cartilage.
- 그것은 물렁뼈를 가지고 있습니다.
By distending small sections of its skin, and using color-shading to enhance the effect, the octopus can make the texture of its skin resemble almost any surface.
- 피부 일부분을 팽창시키고 피부 명암을 이용해서 효과를 증폭시킴으로써, 문어는 거의 모든 표면과 비슷한 피부 질감을 만들어낼 수 있다.
Discharging ink cloud is more of a last resort.
- 먹물을 뿜는것은 마지막 수단에 가깝다.
Not only does this distract the predator, but it also create propulsive force, allowing the octopus to quickly escape.
- 이는 천적을 혼란시킬 뿐 아니라, 추진력을 만들어서 문어가 빠르게 도망칠 수 있게 해준다.
It's more cost-effective as well because it centralizes all your marketing activities on the subset of prospective customers that are most likely to purchase your product or service.
- 그것은 또한 비용 효율적이기도 하다. 왜냐하면, 그것은 너의 모든 마케팅 활동을 너의 제품이나 서비스를 구매할 것 같은 잠재적인 고객의 일부에게 집중 할 수 있도록 해주기 때문이다.
It is a objective of market segmentation - obtaining and retaining a set of customers.
- 고객을 얻고 유지하는것이 market segmentation의 목적이다.
Are you fresh out of college?
- 대학을 졸업한지 얼마 안됐니?
Finally, your market segmentation has to be substantial.